The Troopers Mercenary Airsoft Team
The Troopers Airsoft
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum The Troopers Mercenary Airsoft Team Strona Główna
->
Zasady czlonkostwa w The Troopers
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Nasz Team
----------------
Broń
Wyposażenie
O nas
Poligony
Niezrzeszeni
Komis
Spotkania
----------------
Termin Najbliższego Spotkania
Relacje z poprzednich spotkań
Scenariusze
HydePark
----------------
Humor
Gry na komputer
Gry MMORPG
Muzyka
Regulamin
----------------
Zasady korzystania z forum
Zasady czlonkostwa w The Troopers
Wyżal sie!
Punkt Rekrutacyjny
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Drake
Wysłany: Nie 14:41, 23 Lip 2006
Temat postu: Prawa Murphy'ego
Prawa Murphego dotyczące działań wojennych
Podstawowe prawo Murphego głosi że jeżeli coś się może zepsuć - to na pewno się zepsuje. Z biegiem lat żołnierze zebrali kilkanaście podstawowych zasad występujących podczas działań wojennych. Lista napisana jest humorystycznie, jednak po głębszej analizie ma bardzo głębokie uzasadnienie. Każdy punkt jest konkretną poradą którą warto mieć na uwadze prowadząc działania zbrojne.
1.Nie jesteś Supermenem
Nowi żołnierze często giną testując to prawo. Tak się składa że pobór ma z reguły około 18-22 lat. W tym wieku nikt nie jest chory, nikt się jeszcze nie zabił (nie zdążył). Więc idea że na wojnie giną ludzie i samemu można zginąć w jednej sekundzie jest im raczej obca. Prowadzi to do lekkomyślności a ona do śmierci.
2.Jeśli coś jest głupie ale działa to nie jest głupie
Wiele "patentów" wojskowych może wydawać się dla laika idiotycznych - ale wiele z nich działa i ma racje bytu na polu walki.
3.Nie wyglądaj podejrzanie, to ściąga ogień
Nigdy nie wiadomo czy w okolicy nie pracuje snajper, albo po prostu przeciwnik któremu kończy się amunicja. Jeżeli ma jeden strzał to będzie go chciał wykorzystać na celu którego strata spowoduje największe zniszczenie.
4.Gdzy masz wątpliwości opróżnij magazynek
Zasadę należy stosować oczywiście z rozsądkiem. Często zachodzi sytuacje gdy ktoś nie podejmuje decyzji otwarcia ognia, mimo że sytuacja wydaje mu się podejrzana. W konsekwencji pada ofiarą podstępu przeciwnika.
5.Nie dziel okopu z kimś odważniejszym od ciebie
Zasada nie ma zastosowania w Polsce, bo nie mamy się gdzie wycofać. Chodzi o to że jeżeli żołnierz planuje dezercje, a jest w okopie z kimś odważniejszym od siebie, to nie będzie mógł uciec z pola walki. Oficerowie wiedzą o tym dlatego w okopach zawsze jest co najmniej dwóch żołnierzy.
6.Pamiętaj - Twoja broń została zrobiona przez najtańszego wykonawcę
Z reguły. Broń jest zawodna jak wszystko a wiele elementów wyposażenia jest kiepskiej jakości. Niezależnie od armii.
7.Jeżeli atak idzie dobrze, to zasadzka
Często tak jest. Z reguły akcje zakończone sukcesem przypominają kontrolowaną klęskę która w ostatniej chwili przechyla się na szale końcowych zwycięzców.
8.Żaden plan nie przetrwa pierwszego kontaktu z wrogiem
Rozwój sytuacji taktycznej jest trudny do przewidzenia. Plany taktyczne mogą z reguły jedynie mieć wpływ na pozycje wyjściowe wojska - czyli w pewnym sensie nic się nie zmieniło od czasów Grunwaldu. Jednak na poziomie strategicznym plany są opracowywane przez bardzo zaawansowane systemy dowodzenia. Bazują one często na modelach sieci neuronowych, aplikują zasady logiki rozmytej. Istnieje wtedy nieznaczna możliwości przewidzenia pewnych zachowań przeciwnika. Ale wszystkie takie operacje są ograniczone w swoich możliwościach.
9.Pięcio sekundowy granat wybucha po trzech sekundach.
Tak. Po prostu tak jest. Podcas wojny uzbrojenie jest robione przez inwalidów - (np.: Z.P.H. "Wybrzeże" albo ALICE - robione przez niewidomych)
10.Staraj się wyglądać na nieistotnego, przeciwnik może mieć mało amunicji
Patrz punkt 3.
11.Gdy jesteś daleko od swoich pozycji, artyleria ostrzela cię szybko
Tak. Artyleria - zwana również 7 milowym snajperem działa według ściśle określonych planów ogniowych. Jeżeli oddział za szybko posuwa się do przodu, może zostać ostrzelany przez własną artylerię.
12.Ważne rzeczy są zawsze proste
Tak. Patrz 10 zasad wojny na początku tej strony.
13.Proste rzeczy są zawsze trudne
Proste zasady wymagają dyscypliny a ta jest powszechnie nie lubiana.
14.Prosta droga jest zawsze zaminowana
Najprostsza droga do celu jest zawsze chroniona przez przeciwnika. Drogi z reguły są minowane.
15.Jak jesteś daleko od wszystkiego oprócz wroga jesteś w walce
Tak.
16.Jeśli zabezpieczyłeś cel, wiedz, że przeciwnik wie o tym
Cel jest z reguły czymś istotnym dla przeciwnika więc zawsze go obserwuje
17.Nadchodzący ogień ma pierwszeństwo
Tak.
18.Jeżeli przeciwnik jest w zasięgu to TY TEŻ JESTEŚ!
Zasięg broni jest zbliżony - jeżeli ja mogę zabić przeciwnika, on może zabić mnie.
19.Żaden gotowy do walki oddział nie przeszedł inspekcji
Wizerunek weterana odbiega od wizerunku wzorowego żołnierza.
20.Rzeczy które trzeba połączyć by działały zazwyczaj nie dają się połączyć
Powoli się to zmienia. Wiele systemów wojskowych nie jest ze sobą kompatybilnych.
21.Radio przestanie działać gdy tylko będziesz potrzebował wsparcia ogniowego
Łączność jest największa bronią każdego oddziału. W walce może zawieść jak wszystko, a stanie się to zapewne w momencie newralgicznym. Z tego powodu że każda utrata łączności jest katastrofą. Więc kiedy następuje - wywołuje automatycznie newralgiczny moment.
22.Wszystko może cię zabić, łącznie z nie robieniem niczego
Tak. To są sytuacje typu - żołnierz nie zdążył dobiec do odjeżdżającej ciężarówki i w chwilę potem ciężarówka wjechała na minę. Po prostu ludzie giną w najdziwniejszy sposób, czasem facet w czołgu, hełmie i kamizelce zginie od serii z kałacha a wieśniak przeżyje nalot bomb igłowych z 10 B-52 na otwartym polu.
23.Jedyna bardziej celna rzecz od ognia nieprzyjaciela to ogień własnych wojsk
Tak. Różnica polega na tym że własna artyleria zna dokładna pozycje własnych wojsk. Pozycja jest zapisywana jako kod np.: 73648G489
wystarczy że ktoś zamieni numerki podczas transmisji radiowej, przejęzyczy się - cokolwiek - a artyleria ostrzela niewłaściwy cel.
24.Gdy wrogowi jest trudno wejść to tobie jest trudno wyjść
Psychoza twierdzy i okopów. Pierwsza wojna światowa - okopy były nie do zdobycia atakiem frontalnym , ale równocześnie obydwie strony zostały pozbawione możliwości manewru. Patrz Stalingrad, Dien Bien Phou, etc.
25.Gdy obydwie strony myślą, że przegrają, obydwie maja rację
Patrz punkt 8.
26.Profoesjonalni żołnierze są przewidywalni, ale świat jest pełen amatorów
Może nie tyle przewidywalni, ale wiadomo czego NA PEWNO nie zrobią. W pewnym sensie ogranicza to możliwości ich działania. Ale i tak lepiej postawić na profesjonalistów.
;];]
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin