Forum The Troopers Mercenary Airsoft Team Strona Główna The Troopers Mercenary Airsoft Team
The Troopers Airsoft
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prawa Murphy'ego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum The Troopers Mercenary Airsoft Team Strona Główna -> Zasady czlonkostwa w The Troopers
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drake
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Daleka :)

PostWysłany: Nie 14:41, 23 Lip 2006    Temat postu: Prawa Murphy'ego

Prawa Murphego dotyczące działań wojennych

Podstawowe prawo Murphego głosi że jeżeli coś się może zepsuć - to na pewno się zepsuje. Z biegiem lat żołnierze zebrali kilkanaście podstawowych zasad występujących podczas działań wojennych. Lista napisana jest humorystycznie, jednak po głębszej analizie ma bardzo głębokie uzasadnienie. Każdy punkt jest konkretną poradą którą warto mieć na uwadze prowadząc działania zbrojne.
1.Nie jesteś Supermenem

Nowi żołnierze często giną testując to prawo. Tak się składa że pobór ma z reguły około 18-22 lat. W tym wieku nikt nie jest chory, nikt się jeszcze nie zabił (nie zdążył). Więc idea że na wojnie giną ludzie i samemu można zginąć w jednej sekundzie jest im raczej obca. Prowadzi to do lekkomyślności a ona do śmierci.

2.Jeśli coś jest głupie ale działa to nie jest głupie

Wiele "patentów" wojskowych może wydawać się dla laika idiotycznych - ale wiele z nich działa i ma racje bytu na polu walki.

3.Nie wyglądaj podejrzanie, to ściąga ogień

Nigdy nie wiadomo czy w okolicy nie pracuje snajper, albo po prostu przeciwnik któremu kończy się amunicja. Jeżeli ma jeden strzał to będzie go chciał wykorzystać na celu którego strata spowoduje największe zniszczenie.

4.Gdzy masz wątpliwości opróżnij magazynek

Zasadę należy stosować oczywiście z rozsądkiem. Często zachodzi sytuacje gdy ktoś nie podejmuje decyzji otwarcia ognia, mimo że sytuacja wydaje mu się podejrzana. W konsekwencji pada ofiarą podstępu przeciwnika.

5.Nie dziel okopu z kimś odważniejszym od ciebie

Zasada nie ma zastosowania w Polsce, bo nie mamy się gdzie wycofać. Chodzi o to że jeżeli żołnierz planuje dezercje, a jest w okopie z kimś odważniejszym od siebie, to nie będzie mógł uciec z pola walki. Oficerowie wiedzą o tym dlatego w okopach zawsze jest co najmniej dwóch żołnierzy.

6.Pamiętaj - Twoja broń została zrobiona przez najtańszego wykonawcę

Z reguły. Broń jest zawodna jak wszystko a wiele elementów wyposażenia jest kiepskiej jakości. Niezależnie od armii.

7.Jeżeli atak idzie dobrze, to zasadzka

Często tak jest. Z reguły akcje zakończone sukcesem przypominają kontrolowaną klęskę która w ostatniej chwili przechyla się na szale końcowych zwycięzców.

8.Żaden plan nie przetrwa pierwszego kontaktu z wrogiem

Rozwój sytuacji taktycznej jest trudny do przewidzenia. Plany taktyczne mogą z reguły jedynie mieć wpływ na pozycje wyjściowe wojska - czyli w pewnym sensie nic się nie zmieniło od czasów Grunwaldu. Jednak na poziomie strategicznym plany są opracowywane przez bardzo zaawansowane systemy dowodzenia. Bazują one często na modelach sieci neuronowych, aplikują zasady logiki rozmytej. Istnieje wtedy nieznaczna możliwości przewidzenia pewnych zachowań przeciwnika. Ale wszystkie takie operacje są ograniczone w swoich możliwościach.

9.Pięcio sekundowy granat wybucha po trzech sekundach.

Tak. Po prostu tak jest. Podcas wojny uzbrojenie jest robione przez inwalidów - (np.: Z.P.H. "Wybrzeże" albo ALICE - robione przez niewidomych)

10.Staraj się wyglądać na nieistotnego, przeciwnik może mieć mało amunicji

Patrz punkt 3.

11.Gdy jesteś daleko od swoich pozycji, artyleria ostrzela cię szybko

Tak. Artyleria - zwana również 7 milowym snajperem działa według ściśle określonych planów ogniowych. Jeżeli oddział za szybko posuwa się do przodu, może zostać ostrzelany przez własną artylerię.

12.Ważne rzeczy są zawsze proste

Tak. Patrz 10 zasad wojny na początku tej strony.

13.Proste rzeczy są zawsze trudne

Proste zasady wymagają dyscypliny a ta jest powszechnie nie lubiana.

14.Prosta droga jest zawsze zaminowana

Najprostsza droga do celu jest zawsze chroniona przez przeciwnika. Drogi z reguły są minowane.

15.Jak jesteś daleko od wszystkiego oprócz wroga jesteś w walce

Tak.

16.Jeśli zabezpieczyłeś cel, wiedz, że przeciwnik wie o tym

Cel jest z reguły czymś istotnym dla przeciwnika więc zawsze go obserwuje

17.Nadchodzący ogień ma pierwszeństwo

Tak.

18.Jeżeli przeciwnik jest w zasięgu to TY TEŻ JESTEŚ!

Zasięg broni jest zbliżony - jeżeli ja mogę zabić przeciwnika, on może zabić mnie.

19.Żaden gotowy do walki oddział nie przeszedł inspekcji

Wizerunek weterana odbiega od wizerunku wzorowego żołnierza.

20.Rzeczy które trzeba połączyć by działały zazwyczaj nie dają się połączyć

Powoli się to zmienia. Wiele systemów wojskowych nie jest ze sobą kompatybilnych.

21.Radio przestanie działać gdy tylko będziesz potrzebował wsparcia ogniowego

Łączność jest największa bronią każdego oddziału. W walce może zawieść jak wszystko, a stanie się to zapewne w momencie newralgicznym. Z tego powodu że każda utrata łączności jest katastrofą. Więc kiedy następuje - wywołuje automatycznie newralgiczny moment.

22.Wszystko może cię zabić, łącznie z nie robieniem niczego

Tak. To są sytuacje typu - żołnierz nie zdążył dobiec do odjeżdżającej ciężarówki i w chwilę potem ciężarówka wjechała na minę. Po prostu ludzie giną w najdziwniejszy sposób, czasem facet w czołgu, hełmie i kamizelce zginie od serii z kałacha a wieśniak przeżyje nalot bomb igłowych z 10 B-52 na otwartym polu.

23.Jedyna bardziej celna rzecz od ognia nieprzyjaciela to ogień własnych wojsk

Tak. Różnica polega na tym że własna artyleria zna dokładna pozycje własnych wojsk. Pozycja jest zapisywana jako kod np.: 73648G489
wystarczy że ktoś zamieni numerki podczas transmisji radiowej, przejęzyczy się - cokolwiek - a artyleria ostrzela niewłaściwy cel.

24.Gdy wrogowi jest trudno wejść to tobie jest trudno wyjść

Psychoza twierdzy i okopów. Pierwsza wojna światowa - okopy były nie do zdobycia atakiem frontalnym , ale równocześnie obydwie strony zostały pozbawione możliwości manewru. Patrz Stalingrad, Dien Bien Phou, etc.

25.Gdy obydwie strony myślą, że przegrają, obydwie maja rację

Patrz punkt 8.

26.Profoesjonalni żołnierze są przewidywalni, ale świat jest pełen amatorów

Może nie tyle przewidywalni, ale wiadomo czego NA PEWNO nie zrobią. W pewnym sensie ogranicza to możliwości ich działania. Ale i tak lepiej postawić na profesjonalistów.

;];]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum The Troopers Mercenary Airsoft Team Strona Główna -> Zasady czlonkostwa w The Troopers Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin